יום שלישי, 12 במרץ 2024

משאלות גדולות של אזרח קטן

בימנו, כשמפלגות שלטון מפזרות המון הבטחות בחירות חסרות כיסוי וחסרות מצע, החלטתי לפרסם מניפסט עם כל משאלותיי עבור מדינת ישראל.



הפוליטיקה הישראלית


בעשור האחרון חלה הקצנה של המחנות הפוליטיים בישראל.
אביגדור ליברמן מחרים את החרדים
החרדים מחרימים את יאיר לפיד
יאיר לפיד מחרים את נתניהו
בצלאל סמוטריץ' מחרים את המפלגות הערביות
מפלגת העבודה / מרץ מחרימות את נתניהו

ההתכנסות למחנות אלו הביאה לשיווי לדדלוק פוליטי שהוביל למשבר מתמשך של 5 מערכות בחירות במהלך 4 שנים.
אני כמהה למנהיגים וראשי מפלגות שלא מסכמים את תוכניתם הפוליטית בהבטחה לשבת או לא לשבת עם פרסונה מסויימת
בקואליציה.
מנהיגים אמתיים לראייתי, ידעו להעמיד עקרונות שיצהירו שינסו לקדם ולא יפסלו מועמד כזה או אחר בגלל סיבות פרסונליות.

במציאות הנוכחית הייתי רוצה לראות את בנימין נתניהו, יאיר לפיד, בני גנץ ואביגדור ליברמן מגיעים להסכמות ומקימים יחד ממשלה שתוכל באמת ובתמים להביא לכל השינויים לעיל.

במקום יו"ר מפלגת מרכז מצוי הייתי מצהיר שלא אחרים אף מועמד אחר כל עוד הוא יעמוד בעקרונות אותם אני מנסה לקדם.
בהרכבת הממשלה, אסתפק בניהול מפלגתי תוך אכיפת עקרונות המפלגה על חברי הכנסת ברשימה ופיזור סמכויות ותפקידים בהם הם יעסקו תוך דיווח שוטף.

קואליציה רחבה המתבססת על מספר מפלגות שלכל אחת מהן אין יכולת להפילה לבדה, תסייע להקטנת ההשפעה של עסקנים וסקטורים עם מניעים זרים.


הממשלה


הממשלה תורכב בעיקרה מאנשי מקצוע ולא מפוליטיקאים.

משרדי הממשלה המיותרים או בעלי הסמכויות הכפולות ייסגרו או יוכפפו למשרד על.

משרדי הממשלה אשר יושארו כמשרדי על ובראשותם שרים: 
  1. משרד ראש הממשלה
  2. ביטחון
  3. חוץ
  4. חינוך
  5. משפטים ובטחון פנים בראשות שר נבחר ציבור
  6. פנים בראשות שר נבחר ציבור
  7. אוצר
  8. בריאות
  9. תשתיות לאומיות בראשות שר נבחר ציבור
משרדים שלהם כמה תחומים עם שונות גדולה ינוהלו על ידי נבחר ציבור (שר פוליטי) עם קשר מוכח לפחות לחלק מתחומים אלו.
לאותו שר פוליטי יוכפפו סגני שרים מקצועיים לכל אחד מהתחומים בתוך משרדו על פי הצורך.
השרים יוכפפו וימונו בהסכמת ראשי הקואליציה במהלך הקמת הממשלה ופיטורם ידרוש רוב של 61 חברי כנסת יחד עם הצגת מועמד חלופי.

הקבינט יורכב מראשי מערכת הביטחון ויעביר את החלטותיו לאישור הממשלה על פי החוק.





הכנסת


בניגוד לדעה הרווחת, תפקידה העיקרי של הכנסת הוא לא לחוקק חוקים אלא לפקח על הממשלה.
חברי הכנסת מהקואליציה יקבלו תפקידים משמעותיים בוועדות הכנסת.
לא יעשה שימוש בחוק הנורווגי ובמקרה הצורך ניתן לכבד חברי קואליציה עקשניים כשרים ללא תיק (בתקווה שיגרום להירתע מהכבוד המפוקפק לאור בזבוז כספי משלמי המיסים) או כמשקיפים בקבינט.

מערכת המשפט

  • הפיכת לשכת עורכי הדין לוולונטרית ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך
  • שופט אחד, ח"כ מהקואליציה, ח"כ מהאופוזיציה, שר המשפטים ונשיא המדינה או יושב ראש הכנסת כיו"ר הוועדה.
  • פרסום סטטיסטיקת ערעורים ומדדים להתנהלות שופטים שונים כאינדיקטור לציבור על התנהלותם.

אוצר, מיסים וכלכלה

  • הורדת גובה מס רווחי הון
  • קצבת זקנה מינימלית בכפוף למספר שנות התעסוקה של המבוטח והיקף המשרה שלו לאורך השנים
  • מלחמה בלתי מתפשרת בהסתדרות וועדי העובדים השונים.
    מדובר בוועדים שמזמן כבר לא מסתפקים בכוחם כדי רק להגן על ציבור העובדים במשק. וועדים אלו מוכנים לשבות גם אם מדיניות הארגון שבו הם עובדים לא מקובלת על דעתם, גם אם מדובר בצעדי התייעלות שמטרתם הצלת חברה בקשיים פיננסיים.
    מספיק היה לראות את יושב ראש וועד ראשות שדות התעופה מכריז על עצירת הטיסות כתגובה לכאורה לאיום על מערכת המשפט כאילו שאיכשהו יש חוקיות לשביתה שכזו וגם אם כן, מסתבר שכל ההכרזה הזו תואמה עם.... הליכוד!



פונה לנתניהו בהוראת נתניהו. פנחס עידן, חבר מרכז ליכוד ויו"ר ועד רשות שדות התעופה, מודיע בשידור חי: "אין יותר המראות, נחיתות כן - המראות לא"


השוויון בנטל


הטלת מס מיוחד על מי שלא שרת שירות חובה (או השלים את שירותו עד גיל 30 או עד שנולדו לו שני ילדים) בגובה 3% מהשכר עד גיל הפטור משירות מילואים. למס זה יהיה סף מינימום בגובה 100 - 200 שקלים בחודש למקרה בו ההכנסה נמוכה או אבטלה.
מס זה לא יכול על מי שלא שירת בגלל שנקבעה לו נכות קשה. שירות לאומי יחשב כשווה לשירות צבאי לעניין זה רק אם יבוצע תחת רשות ממשלתית רשמית.


בינוי ושיכון

ביטול תכניות דירה בהנחה, מענק לרכישת דירת יד שניה וכו'.
בעלות על דירה היא לא יעד ממשלתי. לעומת זאת, מחירי דיור סבירים הם בהחלט כן.
לכן אין היגיון לקחת את כספי המיסים של אזרחים החיים בשכירות ולחלק אותו כפרס בהגרלה. לעומת זאת, הקלות על משקיעים בהשכרת דירות כן יכולה להועיל קודם כל על שוק הדירות לשכירות וכפועל יוצא מזה גם על מחירי הדיור ככלל. 
יש להדגיש כי הורדת מחירי דירות צריכה להימדד מול השכר הממוצע, עליית האינפלציה ומדדים אחרים ולא רק באופן נומינלי.
שוק השכירות גם הוא צריך להילקח בחשבון כחלק ממד מחירי הדיור ולכן יש לפעול להיצע דירות, גם אם הן דירות להשקעה, כל עוד הן מיועדות לשכירות ארוכת טווח.





פנים

  • מתן סמכויות לראשי ערים לקבוע את תעריפי הארנונה למגורים ועסקים תסייע להיצע וביקוש בתחום הדיור ותיתן לראשי הערים שליטה יותר טובה על התקציבים שלהן.
  • בענייני דת ומדינה - החזרת הרפורמה במערך הכשרות


תחבורה

  • הקצאת נת"צים על חשבון רכבים פרטיים
  • הטלת מיסי גודש בגוש דן
  • הורדת מונופול המוניות על ידי הכנסת שירותים כמו אובר ודומיו - אם רבים מנהגי מוניות עוקצים תיירים, מכבים מונה בניגוד לחוק ובאופן כללי לא מפוקחים באופן הדוק על ידי משרד התחבורה, מה הטעם לתת להם מונופול בתחום?
  • הורדת מיסים מרכבים היברידיים וחשמליים אל מול העלאת מס נסועה כדי לאפשר לאזרחים לרכוש רכב מצד אחד אך להסית אותם להעדיף תחבורה ציבורית ביום יום.


חינוך

  • הענקת סמכויות למנהלי בתי הספר לקבוע את תכני הלימוד למעט מקצועות ליבה.
  • תקצוב בתי ספר על פי קריטריונים ברורים ובאופן ישיר למספר התלמידים במוסד.
  • העסקת מורים באופן ישיר על ידי מוסדות לימוד ללא התערבות משרד החינוך, למעט הסמכות הוראה, השתלמויות וועדות משמעת על פי הצורך.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בתוך הראש של צ'אק

"נתניהו איבד את דרכו בכך שהעדיף את הישרדותו הפוליטית על פני האינטרסים של ישראל", נאם היום שומר בסנאט. "בצומת קריטי זו, אני מא...